Rayeme
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexShapeshifterLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 R.I.P. Rayeme

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Suicune

Suicune


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 02-08-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : In het paralelle universum onder je bed... ja... ja, daar. 's Nachts kruip ik misschien onder je bed vandaan om eten uit de koelkast te stelen

R.I.P. Rayeme Empty
BerichtOnderwerp: R.I.P. Rayeme   R.I.P. Rayeme I_icon_minitimewo dec 25, 2013 12:01 am

Nou, voor het geval hier ooit nog iemand komt om dit te lezen (wat ik niet verwacht):

Rayeme is behoorlijk dood. Dat vind ik heel jammer, dit was zowaar de enige RPG die ik op het web ben tegengekomen die echt leuk en gezellig was, met een interessante wereld en personages en verhaallijnen die echt iets konden worden. Ik heb hele geschiedenissen voor mijn personages uitgedacht nog voordat ik er echt mee speelde, en ik had allerlei plannen in mijn hoofd voor behoorlijk awesome verhaallijnen. En volgens mij ik niet alleen. Dat buideltje dat Pagiën meeneemt naar het shapeshifterskamp, dat bevat iets speciaals. Iets wat Diego nodig heeft, maar wat ook misschien het tij van de oorlog kan doen keren. Brarn zou uiteindelijk door Alpha worden getraind en dat was hard op weg om een interessante verhaallijn te worden, met de spanningen die er tussen Alpha en de elfen zijn en de "voorspelling" rondom Brarn. Dan is er ook nog Septem, de vampier die houdt van een elf en daarmee leuke probleempjes zou kunnen krijgen in de oorlog én met Sasuke als die weer actief zou worden. In het Versteende Woud zou er ook iets interessants ontstaan kunnen zijn tussen Rhona, Yern, Solus en de bloedelf (ware het niet dat uiteindelijk niemand meer een post wist te plaatsen waardoor het gesprek vooruit kwam, waardoor iedereen bleef hangen :P).
En dat zijn alleen nog maar de topics waar ik een aandeel in had.

Waarom ging het mis dan? Uiteindelijk was gewoon niemand meer actief. Sasuke zou sowieso minder online komen, een aantal anderen zijn hier sinds de zomer zowat niet meer geweest. Maar we hadden een kern, toch? Yern wilde het forum zelfs nog actiever maken, maar is daar iets van gekomen? Het was een initiatief, meer niet, want ondertussen zag ik hem ook veel minder op Rayeme, laat staan dat ik hem actief zag. Ik dacht dat Rhona hier nog wel even zou blijven, het is haar forum en haar wereld, en oké, iets inactiever door school kan ik goed begrijpen. Maar ik hoorde opeens dat ze een andere RPG had gevonden die ze veel leuker vond en die actiever was dan deze (goed, logisch). Ze zou dus stoppen met Rayeme, en dat had ik niet verwacht. Alleen Darmor en ik waren nog over, en nadat Rhona was gestopt hebben we tegen elkaar gezegd dat we ook niet met z'n tweeën verder konden. Twee actieve personen op een forum gaat gewoon niet. Het enige topic dat de laatste tijd nog actief was, was het topic van Darmor en mij. Maar daar moeten we nu dus ook mee stoppen.

Ik vind het echt jammer, maar tja, het is niet anders. Misschien hadden we ook gewoon te weinig leden. Of in ieder geval, te weinig leden die ook echt werk wilden maken van Rayeme. Geloof me, je kunt RPG'en met maar een heel klein clubje, als iedereen tenminste wil. Darmor en ik hebben, vaak samen met nog een derde persoon, vroeger heel veel een soort RPG gespeeld via msn. Drie mensen, behoorlijk wat personages, alles was mogelijk, en de verhaallijnen waren echt ongelooflijk spannend en geen enkele post was nutteloos gewauwel (Zoals: persoon 1 komt persoon 2 tegen, ze kijken naar elkaar, schatten elkaar in, posts zijn volledig gevuld met gedachten over wie die ander is, uiteindelijk gaan ze weer verder. Einde topic. Of, nog erger: het topic valt ergens dood omdat er niets meer gemeld kan worden.).

En als iemand dit ooit nog leest: kennen jullie nog leuke RPG's? Ik mis RPG wel, ik heb het altijd fantastisch gevonden, maar het merendeel van de sites is gewoon... weinig. Kennen jullie RPG's die actief en levendig zijn, fantasy-achtig, met een interessante setting? Ik zoek geen Wolf-Story, die RPG's die zo enorm zijn dat je als nieuwe speler helemaal geen enkele rol hebt en waar er gewoonweg geen hoofdverhaallijn is.
Klinkt misschien wat idyllisch, maar voor mij had Rayeme echt die potentie, voordat men besloot dat ze er geen zin meer in hadden. Bestaan er nog andere RPG's zoals Rayeme?

Groetjes,
Suicune
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Beheerder | Shapeshifters Leader
Yern


Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 13-06-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : België

R.I.P. Rayeme Empty
BerichtOnderwerp: Re: R.I.P. Rayeme   R.I.P. Rayeme I_icon_minitimeza dec 28, 2013 6:07 am

Hey lieve schat,

Ikzelf begrijp je verhaal heel erg goed. Het is zo dat ook ik potentie in Rayeme zag. Ook ik geloofde in zijn slaagkansen, anders was ik er niet aan begonnen. Het feit is echter dat je eerst een trouw en gemotiveerd team nodig hebt, en dat hadden we, maar dat viel weg, en de motivatie van de andere teamleden viel weg. Ik draag hen nog steeds een ongelooflijk warm hart toe, spreek Nooms nog erg vaak en dergelijke en heb het principe van "Rayeme" nog niet opgegeven. In plaats van Rayeme op te frissen stak ik mijn tijd in een forum van The Lord Of The Rings en The Hunger Games, met beide een hele groep mensen die me helpen bouwen aan de site, en ook in een site met hetzelfde principe als dit, dat ook al actiever is dan dit ooit is geweest...

Ons probleem is geweest dat Naomi en ik de enige waren die in Rayeme geloofden, als je het vanuit de crew bekijkt, en dat we soms een beetje te weinig backup van de andere crewleden kregen. Ik kan je de link van het forum doorsturen dat ik op het Rayemeprincipe heb gebaseerd. Eenmaal dat klaar is ben ik ook bereid om Naomi een status als admin te geven. Als je nog steeds achter het Rayeme principe staat mag je zeker komen meeRPG'en of mee helpen met ideeën. Wellicht kan ik dan ook een moderatorfunctie aan jou toekennen. Een RPG staat of valt met een enthousiast team, en aan je "brief" kan ik wel zien dat je net als ik in dit soort RPG gelooft. Ook om gewoon deel te nemen ben je welkom. Laat het me maar weten! Dan bezorg ik je de links R.I.P. Rayeme 3398149237

Groetjes en tot snel?
Yanick
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rayeme.actieforum.com
 
R.I.P. Rayeme
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Helpen met Rayeme

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Rayeme :: 001|The Own World :: Helpdesk :: Overlegpunt :: Meningen-
Ga naar: