Rayeme
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexShapeshifterLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Magie

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Suicune

Suicune


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 02-08-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : In het paralelle universum onder je bed... ja... ja, daar. 's Nachts kruip ik misschien onder je bed vandaan om eten uit de koelkast te stelen

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Magie   Magie I_icon_minitimema aug 12, 2013 10:36 pm

Hallo,

Ik vroeg me af op welke manier magie kan worden gebruikt (of het überhaupt kan worden gebruikt). Het lijkt me logisch dat niet iedereen allerlei geweldige krachten kan hebben, dan worden personages onverslaanbaar. Maar kan een personage wel magie hebben? Verschilt dat per ras (Shapeshifters, Elfen, Vampiers)? Wordt er op een bepaalde manier gereguleerd hoeveel een personage kan, of is dat gewoon eerlijk spel?

Groetjes,
Suicune
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Beheerder | Shapeshifters Leader
Yern


Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 13-06-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : België

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie I_icon_minitimema aug 12, 2013 10:53 pm

Goed, specifieer magie xD

Shapeshifters kunnen veranderen in wolven, maar geen ander dier. Ze hebben dus in die zin "magie." Toch hebben ze geen andere gaven. In jouw vraag, vermoed ik niet dat dit magie is. 

Vampiers hebben geen magie. Ze kunnen bijten en mensen in vampiers transformeren, of doden maar dat is ook niet echt magie.

Elfen hebben een "soort" magie, die hen toelaat om de natuur een beetje naar hun wil te buigen, in deze zin hebben zij ook magie. Hoe we dit gaan regelen ben ik nog over aan het nadenken. Mijn beste idee, naar mijn mening, tot nu toe is het volgen van lessen, en het maken van huiswerk. Des te beter je dat zou doen, des te krachtiger en meer magie je als elf kunt gebruiken. Dit bevind zich echter nog in de proeffase.

Alles hangt er dus van af wat je wil "doen" met die magie ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rayeme.actieforum.com
Suicune

Suicune


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 02-08-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : In het paralelle universum onder je bed... ja... ja, daar. 's Nachts kruip ik misschien onder je bed vandaan om eten uit de koelkast te stelen

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie I_icon_minitimema aug 12, 2013 11:01 pm

Ah, dat is duidelijk. :P

In feite hebben Shapeshifters dus geen andere gaven dan het shiften. Vampiers hebben voor de rest geen echte gaven en de elfen kunnen, met veel moeite, wel wat doen, maar het zullen nooit überkrachten worden.

Nu heb ik Solus, en ik was van plan om hem de gave te geven dat hij, met veel moeite dus, dingen met licht kan doen. Lampen dempen of feller maken, dat soort dingen. Ik begrijp dat het veel oefening voor hem kost voordat hij het echt kan gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Beheerder | Shapeshifters Leader
Yern


Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 13-06-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : België

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie I_icon_minitimedi aug 13, 2013 12:01 am

Nu, wat vind jij van het opleidingsidee? Heb jij een beter idee om magiegebruik te bepalen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rayeme.actieforum.com
Suicune

Suicune


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 02-08-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : In het paralelle universum onder je bed... ja... ja, daar. 's Nachts kruip ik misschien onder je bed vandaan om eten uit de koelkast te stelen

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie I_icon_minitimedi aug 13, 2013 12:51 am

Opleiding vind ik prima. Zo kan niet iedereen zomaar magie gebruiken. Bovendien is het ook heel logisch: goed, misschien heb je de gave, maar hoe kun je die gebruiken als je niet weet hoe?
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Beheerder | Shapeshifters Leader
Yern


Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 13-06-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : België

Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie I_icon_minitimedi aug 13, 2013 1:51 am

Ik ga het uitwerken en dan kunnen we het eens testen ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rayeme.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Magie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magie   Magie I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Magie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Rayeme :: 001|The Own World :: Helpdesk-
Ga naar: